Przedszkole nr 15 w Koszalinie

'Wszystkiego co naprawdę powinienem wiedzieć, nauczyłem się w przedszkolu - o tym jak żyć, co robić, jak postępować, współżyć z innymi, patrzeć, odczuwać, myśleć, marzyć i wyobrażać sobie lepszy świat'

Robert Fulghum.

Trudny wybór

Może za kilka miesięcy po raz pierwszy poślesz dziecko do przedszkola, a może chodzi tam już kolejny rok. Tak czy inaczej, pewnie czasami się zastanawiasz, czy to dobre miejsce dla twojego malucha. Chcielibyśmy ci pomóc w dokonaniu takiej oceny.

Czytaj

Nasze atuty

Wszystkich pracowników Przedszkola obowiązuje przestrzeganie "Procedury dotyczącej bezpieczeństwa i zdrowia dzieci podczas ich pobytu w przedszkolu."
Wysoko kwalifikowana kadra, która stale podnosi poziom swoich kwalifikacji
Ekologia
Jesteśmy przedszkolem o profilu ekologicznym.
Zaplecze
Dobrze wyposażone sale, dostosowane do potrzeb i możliwości dzieci w wieku przedszkolnym

Dziecko też ma swoje prawa!

Prawa te wyznaczają miejsce dziecka w rodzinie, społeczeństwie i państwie, dają dziecku specjalne uprawnienia, które mają mu zapewnić odpowiednie warunki do życia i pełnego rozwoju jego osobowości oraz możliwości pozytywnej samorealizacji i współtworzenia losu..

Czytaj

    Temat: "Z przyrodą za pan brat"
Cele:

  • kształcenie umiejętności dostrzegania pozytywnych zjawisk w kontakcie z przyroda;
  • rozwijanie umiejętności aktywnego słuchania, nawiązywania kontaktów oraz wlasciwego przekazywania informacji
  • utrwalanie norm grupowych w kontakcie z przyroda
  • wyzwalanie pozytywnych emocji

Środki dydaktyczne:
Kratki papieru, przybory do rysowania, nagranie utworu „Wiosna" Vivaldiego ze zbioru „Cztery pory roku", kilka ilustracji przedstawiających rózne skutki działalności człowieka w otoczeniu przyrodniczym
Przebieg zajęcia:
1.    Zabawa „Przedstawiamy się"
Dzieci spontanicznie rysują na kartkach jakiś symbol przyrodniczy, z którym się utożsamiają i za pomocą którego chcą się przedstawić. Po narysowaniu przedstawiają się:

  • Ja, Ania, lubię kamienie, ponieważ ....................
  • Ja, Marek, lubię drzewa, ponieważ ....................
  • Ja, Kuba, lubię kwiaty, ponieważ ....................

2. Pantomima „Świat przyrody wokół nas".
Przy muzyce klasycznej dzieci poruszają się po sali, tańcząc w dowolny sposób. Na dany sygnał – przerwa w muzyce – naśladują ruchem:

  • pełzającego węża;
  • złamane drzewo;
  • skradającego się kota;
  • opadający liść;
  • groźnego lwa
  • latającego ptaszka

3. Improwizacje słowne na temat" Co czujesz? – ćwiczenia umiejętności wyrażania uczuć.
Ilustracje leżą odwrócone, dzieci wybierają losowo po jednej i wypowiadają się, co czuja, na przykład":

  • gdy widzę cierpiące zwierze, to czuje ......................
  • gdy widzę złamane drzewo, to czuje smutek, bo .........................
  • gdy widzę opadające liście, to czuje .......................

4. Zabawa z partnerem „Ja i moje ulubione zwierzątko".
Dzieci dobierają się parami. Jedno przyjmuje role zwierzątka, drugie opiekuna. Naśladują swoje zachowanie wobec zwierząt (spacery, karmienie, wspólne zabawy). Zmiana ról.
Wymiana uwag w parach – czy bylem dobrym opiekunem.
5. Utrwalanie norm.
Dzieci wypowiadają się jakie normy funkcjonują już w naszej grupie, na przykład:

  • dbamy o zwierzęta leśne, ponieważ zbieramy dla nich karmę
  • dbamy o ptaki, ponieważ codziennie je dokarmialiśmy;
  • nie hałasujemy w parku, aby nie płoszyć zwierząt
  • nie łamiemy gałęzi drzew, bo wiemy ze dają życiodajny tlen

6. Krąg kończący zajęcia: Dzieci dokończają zdanie: Dzisiaj na zajęciach najprzyjemniej było mi, gdy ...................................
7. Kolorowanie wybranych malowanek o tematyce ekologicznej.

B. Krawczyk

 

Nasze osiągnięcia!

  • Zielony Certyfikat
     
  • Dnia 10 listopada 2009.r. w Bibliotece Narodowej w Warszawie odbyła się uroczystość wręczania Zielonych Certyfikatów I i II stopnia.

  • Czytaj

  • Zielona Flaga
     
  • "Zielona Flaga" to międzynarodowy tytuł, który nadawany jest placówkom oświatowym na całym świecie w ramach Programu Eco-Schools.

  •  
  • Promotor Ekologii
     
  • WYRÓŻNIENIE dla Przedszkola nr 15 w Narodowym Konkursie Ekologicznym.

  • Czytaj

  • Młody Menager Środowiska
  • W roku szkolnym 2008/2009r. i 2009/2010r. Przedszkole brało udział w ogólnopolskim programie Młody Menager Środowiska 2.

  • Czytaj

Warto odwiedzić

  • Ptasia Gospoda

    Ptasia Gospoda

    W ramach ubiegania się o Zielony Certyfikat przystąpiliśmy do realizacji przedsięwzięcia pt: "Ptasia gospoda pod rokitnikiem".

    Ptasia Gospoda

  • Recykling

    Recykling

    W przedszkolu podejmowane są liczne inicjatywy o charakterze ekologicznym.

    Recykling

  • 1